Sunday, November 23, 2008

How To Make Your Voice Soft And Sweet

Petocchi - Ancona AC



Monday afternoon Dr. Petocchi, improvised professor, gave lectures to the students of the Economics of financial intermediaries in the Faculty of Economics G. Fua of Ancona.

E’ bene, innanzitutto, qualificare il personaggio. O meglio riportare una delle sue precisazioni: “Non mi definisco un economista”.
In effetti il profitto a ogni costo, la ricerca esclusiva del valore aggiunto, la competizione come formazione personale, e un profondo rifiuto della banalità nonché di tutto ciò che risulti ovvio, sono alcune delle sue personalissime filosofie. Non direi di vita, bensì di profitto.
La professionalità su tutto. Laureato alla L. Bocconi di Milano, perfezionatosi successivamente nel Lussembergo e diverse avventure nel mondo bancario-finanziario; queste sono alcune delle esperienze che hanno concorso a formarlo.
Personaggio non mappabile, un'altra its self-definition. The originality of his vision is also apparent in the three possible explanations of the financial crisis. At first you might think the proper thought of Fidel Castro, that is to say that the market economy does not exist, because the free market does not exist, and secondly it could "assume" that those governments do not have the tools to do so, finally, that the risk and the ability to avoid the crisis has passed and the opportunity to exploit it.
Three hypotheses that have divided the class, fascinated by the ability of traders to think the unthinkable .
The debate has continued with numerous interventions and questions from students in the classroom, a cui si susseguivano precise e mai vaghe risposte.
Alla domanda "cosa avrebbe aggiunto o cambiato all’Università italiana" ha risposto con profonda e rigorosa lucidità: stage sull’agricoltura per ogni studente (per vivere e assaporare quello che la creazione e la produzione possono offrire), l’inserimento dell’educazione fisica (sport come crescita personale, come il mettersi sempre alla prova con l’avversario al fine superare se stessi), e infine un attento e mirato processo di sviluppo delle capacità di sintesi (anche considerando che la capacità di analisi è facilmente riproducibile).

IL NOSTRO INVIATO: Leonardo

Thursday, November 20, 2008

Can You Use Old Pokemon Cards

to TWICE and disinformation? I refuse!


Ontario Licence Plate Sticker

Ruozi to Villarey: "My journey between State, Market and Banks'


the afternoon of Thursday, October 13 took place at our faculty a seminar on the financial crisis promoted by our University in collaboration with the Cooperative Credit Banks Marche , entitled "Before, during and after the financial crisis in financial markets."
The keynote was given by Professor Robert Ruozi, former Rector of the University and now professor emeritus L. Bocconi University in Milan, among other positions of Chairman of Mediolanum shine and President of the Italian Touring Club.
Inspired by the draft of his latest book "Journey to the financial market of Dr. Jekyll and Mr. Hyde", the professor has focused attention on the relationship between State, Market and Banks.
The cause of this crisis is to search for products in the negative aspects of globalization. The first signs have begun to warn about two years ago when it reduced the rate of development in Western countries and has begun to speak of stagnation. In addition to these phenomena, there is a large financial market liquidity due to the fact that banks grant loans to low interest rates.
This increase in leverage has been matched to a huge increase in compensi e dei bonus dei CEO delle banche.
Risultato: a settembre 2008 scoppia une delle più grandi crisi finanziarie mai viste, drammatica sia per la velocità di espansione che per la dimensione. Infatti il terremoto finanziario avente epicentro in America, si è subito diffuso in Europa, a causa della cartolarizzazione dei mutui. La situazione è diventata ancor più grave dopo il fallimento di Lehman Brothers .
Qual è stata la reazione dello Stato di fronte a questa crisi?
I Paesi Europei hanno risposto nazionalizzando le banche, Inghilterra in primis.
E’ possibile allora, che vi sia stato un cambiamento ideologico nel ruolo dello Stato in economia?
Secondo il Prof. Ruozi no, non c’è stato il tempo materiale. I diversi governi hanno attuato documenti operativi che prevedono l’intervento momentaneo dello Stato pronto a farsi da parte (forse) quando tutto sarà risolto.
Si è avvertito un certo pessimismo riguardo alla leadership che l’Europa potrebbe assumere per la soluzione di questa crisi e anche scetticismo sulla necessità di riscrivere le regole del sistema finanziario: le regole ci sono già, piuttosto ci vorrebbero soluzioni rapide e vigilanza nel loro rispetto.
Il relatore ha precisato, inoltre, che bisognerà tener conto dei nuovi Paesi economicamente forti come India, Cina, Brasile.
Vi è molta incertezza riguardo ai modi e ai tempi di risoluzione di questa crisi, but according Ruozi two things are certain: the banking crisis will never end, as the banking and financial system.
And after the seminar, all the rich buffet offered by BCC ... because, to paraphrase Aristotle, "first magnet, deinde philosophari.

OUR SENT: Francesca

Tuesday, November 18, 2008

Female Piercings Galleries

What is the so-called "reform of the university" Studying the Human Resources ...


Many talk about it. Many events. Many have not even read.
If you want a personal opinion but do not know where to find the information you need .......
Let us help you!

Law August 6, 2008, No 133
"into law, with amendments, Decree-Law of 25 June 2008, n. 112, entitled "Urgent provisions for economic development, simplification, competitiveness, the stabilization of public finance and tax equalization"
published in the Official Gazette No. 195 of 21 August 2008 - Suppl. Ordinario n. 196


Article 16. Faculty of transformation of universities into foundations
1. In implementation of Article 33 of the Constitution, in accordance with the laws and self-teaching, scientific, organizational and financial, public universities can decide their own transformation in private foundations. The act of processing and 'adopted by the Academic Senate absolute majority and is' approved by the Minister of Education, University and Research, in consultation with the Minister of Economy and Finance. The transformation operates from 1 January of the year following the adoption of the resolution.
2. The university foundations to take over all assets and liabilities and the ownership of the assets of the University. To the endowment fund of the university foundations and 'transferred, by decree of the State Property, the ownership of property already in use at the universities transformed.
3. The acts of transformation and transfer of properties and all transactions related thereto are exempt from taxes and fees.
4. Le fondazioni universitarie sono enti non commerciali e perseguono i propri scopi secondo le modalità consentite dalla loro natura giuridica e operano nel rispetto dei principi di economicità della gestione. Non e' ammessa in ogni caso la distribuzione di utili, in qualsiasi forma. Eventuali proventi, rendite o altri utili derivanti dallo svolgimento delle attività previste dagli statuti delle fondazioni universitarie sono destinati interamente al perseguimento degli scopi delle medesime.
5. I trasferimenti a titolo di contributo o di liberalità a favore delle fondazioni universitarie sono esenti da tasse e imposte indirette e da diritti dovuti a qualunque altro titolo e sono interamente deducibili dal reddito del soggetto erogante. Gli onorari notarili relativi agli atti di donazione a favore delle fondazioni universitarie sono ridotti del 90 per cento.
6. Contestualmente alla delibera di trasformazione vengono adottati lo statuto e i regolamenti di amministrazione e di contabilità delle fondazioni universitarie, i quali devono essere approvati con decreto del Ministro dell'istruzione, dell'università e della ricerca, di concerto con il Ministro dell'economia e delle finanze. Lo statuto può prevedere l'ingresso nella fondazione universitaria di nuovi soggetti, pubblici o privati.
7. Le fondazioni universitarie adottano un regolamento di Ateneo per l'amministrazione, la finanza e la contabilità, anche in deroga alle norme dell'ordinamento contabile dello Stato e degli enti pubblici, while respecting the constraints deriving from EU.
8. The university foundations have managerial autonomy, organizational and accounting, in accordance with the principles set out above.
9. The economic and financial management of university foundations ensure a balanced budget. The budget is prepared annually. It is understood the system of public funding for this purpose, constitutes an element of assessment, equalization purposes, the amount of private financing of each foundation.
10. The supervision of university foundations and 'exercised by the Minister of Education, University and Research in cooperation with the Ministry of Economy and Finance. Colleges and universities of the mayors of foundations' ensured the presence of representatives of government vigilance.
11. The Court exercises control over university foundations in the manner prescribed by law March 21, 1958, No 259 and report annually to Parliament.
12. In case of serious violations of the law relating to the proper management of the university by the foundation of the administrative or representing the Minister for Education, Universities and Research shall appoint a special commissioner, with no new or increased financial burden public, with the task of safeguarding the proper management of the institution and within six months of such appointment shall not appoint new directors of the institution itself, as required by statute.
13. Until the conclusion of the first collective bargaining agreement, the administrative staff of the university foundations apply the economic and legal force at the date of entry into force of this decree.
14. University foundations to continue to apply existing provisions for state universities as consistent with this section and with the private nature of the Foundation.
Article 66. Turn over
1. The authorities referred to in this Article shall, by December 31, 2008 to restate the three-year planning of staff needs in relation to measures di razionalizzazione, di riduzione delle dotazioni organiche e di contenimento delle assunzioni previste dal presente decreto.
2. All'articolo 1, comma 523, della legge 27 dicembre 2006, n. 296 le parole «per gli anni 2008 e 2009» sono sostituite dalle parole «per l'anno 2008» e le parole «per ciascun anno» sono sostituite dalle parole «per il medesimo anno».
3. Per l'anno 2009 le amministrazioni di cui all'articolo 1, comma 523, della legge 27 dicembre 2006, n. 296 possono procedere, previo effettivo svolgimento delle procedure di mobilità, ad assunzioni di personale a tempo indeterminato nel limite di un contingente di personale complessivamente corrispondente ad una spesa pari al 10 per cento di quella relativa alle cessazioni avvenute nell'anno precedente. In ogni caso il numero delle unità di personale da assumere non può eccedere, per ciascuna amministrazione, il 10 per cento delle unità cessate nell'anno precedente.
4. All'articolo 1, comma 526, della legge 27 dicembre 2006, n. 296 le parole «per gli anni 2008 e 2009» sono sostituite dalle seguenti: «per l'anno 2008».
5. Per l'anno 2009 le amministrazioni di cui all'articolo 1, comma 526, della legge 27 dicembre 2006, n. 296 possono procedere alla stabilizzazione di personale in possesso dei requisiti ivi richiamati nel limite di un contingente di personale complessivamente corrispondente ad una spesa pari al 10 per cento di quella relativa alle cessazioni in the previous year. In each case the number of units to stabilize personnel can not exceed, for each administration, 10 percent of the units cease the previous year.
6. Article 1, paragraph 527, of Law December 27, 2006, No 296 and 'replaced by' For the year 2008, the government referred to in paragraph 523 may proceed to further recruitment of permanent staff, with the actual performance of mobility procedures, up to a total quota of staff corresponding to a gross annual expenditure of € 75 million to the scheme. To this end, and 'set up a special fund in the state budget of the Ministry of Economy and Finance of 25 milioni di euro per l'anno 2008 ed a 75 milioni di euro a decorrere dall'anno 2009. Le autorizzazioni ad assumere sono concesse secondo le modalità di cui all'articolo 39, comma 3-ter della legge 27 dicembre 1997, n. 449, e successive modificazioni.».
7. Il comma 102 dell'articolo 3 della legge 24 dicembre 2007, n. 244, e' sostituito dal seguente: «Per gli anni 2010 e 2011, le amministrazioni di cui all'articolo 1, comma 523 della legge 27 dicembre 2006, n. 296, possono procedere, per ciascun anno, previo effettivo svolgimento delle procedure di mobilità, ad assunzioni di personale a tempo indeterminato nel limite di un contingente di personale complessivamente corrispondente ad una spesa pari al 20 per cento di quella relativa al personale cessato nell'anno precedente. In ogni caso il numero delle unità di personale da assumere non può eccedere, per ciascun anno, il 20 per cento delle unità cessate nell'anno precedente.
8. Sono abrogati i commi 103 e 104 dell'articolo 3, della legge 24 dicembre 2007, n. 244.
9. Per l'anno 2012, le amministrazioni di cui all'articolo 1, comma 523 della legge 27 dicembre 2006, n. 296, possono procedere, previo effettivo svolgimento delle procedure di mobilità, ad assunzioni di personale a tempo indeterminato nel limite di un contingente di personale complessivamente corrispondente ad una spesa pari al 50 per cento di quella relativa al personale cessato nell'anno precedente. In ogni caso il numero delle unità of personnel to be hired can not exceed 50 percent of the units cease the previous year.
10. The assumptions referred to in paragraphs 3, 5, 7 and 9 are allowed in the manner provided for in Article 35, paragraph 4, of Legislative Decree 30 March 2001, No 165, as amended, at the request of the authorities concerned, together with analytical demonstration of the deaths occurred in the previous year and the consequent economies and identification of the units to be taken and related charges, certified by the relevant bodies.
11. The limits referred to in paragraphs 3, 7 and 9 shall also apply to the recruitment of staff referred to in Article 3 of Legislative Decree 30 March 2001, No 165, and subsequent modificazioni. Le limitazioni di cui ai commi 3, 7 e 9 non si applicano alle assunzioni di personale appartenente alle categorie protette e a quelle connesse con la professionalizzazione delle forze armate cui si applica la specifica disciplina di settore.
12. All'articolo 1, comma 103 della legge 30 dicembre 2004, n. 311, come modificato da ultimo dall'articolo 3, comma 105 della legge 24 dicembre 2007, n. 244 le parole «A decorrere dall'anno 2011» sono sostituite dalle parole «A decorrere dall'anno 2013».
13. Le disposizioni di cui al comma 7 trovano applicazione, per il triennio 2009-2011 fermi restando i limiti di cui all'articolo 1, comma 105 della legge 30 dicembre 2004, n. 311, nei confronti del personale delle università. Within the limits of this subparagraph, 'including, for the year 2009, the staff subject to substantially stabilize in possession of the specific requirements of the law. Against the university for the year 2012 shall be as provided in paragraph 9. The limitations of this subparagraph shall not apply to the recruitment of staff belonging to protected categories. In relation to the provisions of this paragraph, the legislative authorization in Article 5, paragraph 1, letter a) of the Law of 24 December 1993 537, concerning the fund for the financing of the universities, and 'reduced by € 63.5 million for the year 2009 of EUR 190 million for the year 2010, 316 million euro per l'anno 2011, di 417 milioni di euro per l'anno 2012 e di 455 milioni di euro a decorrere dall'anno 2013.
14. Per il triennio 2010-2012 gli enti di ricerca possono procedere, previo effettivo svolgimento delle procedure di mobilità, ad assunzioni di personale a tempo indeterminato nei limiti di cui all'articolo 1, comma 643, della legge 27 dicembre 2006, n. 296. In ogni caso il numero delle unità di personale da assumere in ciascuno dei predetti anni non può eccedere le unità cessate nell'anno precedente.

Raising Pinky Finger When Drinking

with AIESEC


REPORT DEL 1^ INCONTRO Human Resources-aiesec DEL 07/11/08 con l'imprenditore Enrico Paniccià - Giano SRL (produzione di calzature)


Curriculum Vitae Born in Fermo 13/05/74 (34 years!) Conjugate PadreDiplomato Accountant and commerce expert at the ITC Carducci Galilei di Fermo (my!) Address IGEA degree in economics and Commerce (Business address old system) with the 07/07/2000 100/110 Thesis: The evolution of marketing in the footwear sector (Rapporteur: Gregori) Master of English - IEC University Boulder - Colorado USA (2 months) in Master Marketing - IEC University Boulder - Colorado USA (3 months)



The meeting begins with an introduction by Professor and Chairman Cucculelli Aiesec con l'obiettivo di chiarire che la scelta del numero ristretto di interessati è di stabilire un contatto più diretto e ristretto fra le parti dell'evento. La parola passa a Enrico Paniccià il quale inizia una breve presentazione (vedi curriculum) e poi passa alla descrizione della sua azienda (chi vuole la descrizione dettagliata me la chieda). In breve, fu il nonno a fondare circa 60 anni fa l'impresa il quale passò il testimone ai figli che la guidarono negli anni del boom calzaturiero a cavallo degli anni 60 e 70. Negli anni 80 il fermano diventò il centro calzaturiero più importante del mondo portando l'azienda dai livelli micro a quelli di piccola impresa. La crisi degli anni 90 dovuta alla forte concorrenza internazionale (di cui oggi we see the actual developments) directed the company towards a slow but steady decline. In 2000 Henry joined the company as effectively AD (although in reality in the years of youth is always complemented by his father at work) with the aim of innovating the business and give her momentum. Followed two paths: to increase production capacity to push the product abroad (still need agents in Russia, USA, etc. ..), strengthening the brand's niche producing shoes (custom made). The strategy was successful and decided not to adopt the Licensing renting the brand La Martina (Argentina) to move the company from a purely industrial and commercial Industiral. In practice, such as Janus, but produced marketed under the brand La Martina attacked. + Quality Mark (the undisputed footwear stop) = 5-fold increase in turnover in the period immediately following adoption of these policies. For the future the aim is to integrate with their retail outlets.


The comments most interesting entrepreneur in response to our questions:


"in the initial period of business life, around the world or comparisons with other employers you have the feeling that the knowledge Stana is a thing: more laws, more studies and more you realize you do not know and you have to constantly keep to read and know "

" when I went to Argentina to speak with the CEO of La Martina (62 years), the agreement has been achieved through the enthusiasm and desire to make the AD told me sent him because certainly he would not based on credibility "

" perhaps at the root of all this is the passion to work, you must be sure to do the job that you like "

" all ' start in business, try not to get as many do, that is sure to be on top of those already living the company just because you have just received a degree, try to be humble and to learn and grow quickly putting involved in discussion and especially to win the post of manager. If after some time someone has not yet realized that you changed the company, you will still experience. "

" The main difference between Italian and American universities are basically two: 1) U.S. relations with Professor is very straightforward compared to our system but I still had a prof (and Raggetti Gregori) that promoted this very type of teaching, 2) our universities give a theoretical certainly better than American ones "

(as an answer to the question of spokesman AUS) "having a wife and two children of 3 and 1 year I'd be hypocritical if gripping account of the motherhood as a discriminating factor that probably will meet women who I assume, since 80% of staff are women. Unfortunately in many companies but it happens a little history of this country in which the voices of young people are not being heard probably because the managers are so old as to not remember the condition "

" work with a group of six boys all over younger than me and I believe that teamwork is essential and it is important to have the habit of working together "


What looks into the curriculum? KNOWLEDGE OF ENGLISH: GOOD but not the teaching, the interview begins with him (and is in part Ingels in) and then goes to the office recruitment (external), which is a test of English (even if you have a certification) and an aptitude for assessing motivation and character EXPERIENCE ABROAD especially if working; care who has addressed the difficulties of living a truly new esperineza DEGREE IN TIME, crafts "student", STAGE EXPERIENCE in groups, associations, etc. she can give the interview and test in 2 months which are typically made 110 is always an option and certainly the last requirement


In warmly thank AIESEC for the chance to put his nose out tangible dall'esamificio and compare him with the 'economy real "I think it was a very well organized and very interesting.


Interviewer: Roberto

Monday, November 17, 2008

Collette Bagby Bakersfield

SHAREHOLDERS: May 7, 2008




The meeting of May 7 was the first experience as "organizers" for our Association. The approach of the elections for student and faculty but also the lack of a forum / discussion between the candidate list led us to create a platform where students could learn the "colleagues" that they would be due to the "upper floors of Power", a time that would also helped their voting choice, relying not only on election proposals written on sheets on the walls of the faculty, but also to real faces and speeches. This puts you in the weeks before the event 4 offices of the associations that have submitted the list to discuss their programs and know the candidates more closely. There is also space for two meetings in which all five groups (four lists the candidates and we, the assembly promoting association) discuss the form and set of rules to be May 7. Flyers and posters decorate the barracks until the fateful day Villarey. 24:45: it's showtime. At the "table" sit two representatives from each list. The President of ODA - that during the debate will be called the "Bruno Vespa of the situation" - opened the meeting by presenting the new association: explains the name, logo and status. Once presented with four lists its candidates, Eleonora, the secretary of ODA, presented with a nice powerpoint presentation, which are the representative bodies of students within the University, not forgetting some practical advice on how to vote.
Then comes a video of Prof. E. Moretti, coordinator of the Analysis Improvement Commission, outlined in an interview in his office, which are the main changes in the teaching of our faculty to the much debated question of the number of students. The participants did not time to digest the news from there that will involve them in two years, beginning when the main Assembly: the presentation of lists and their programs. 8 minutes are granted without exception, any list that can manage the time as it sees fit. The only rule: no comparisons. It begins, in strictly alphabetical order, the right wing University. Matt and George R. start focusing on the spirit of "right" of the association. The issues addressed are the lengthening of the library, study rooms for students, control of prices of a photocopying service, better management of classrooms to reduce waste and combat limited. It then goes on to list Gulliver . Forte is the story behind that make them the longest list of university. George P. Maurizio and touch on issues such as funds for the library, part-time enrollment, facilities or public transport and the fight against privatization of canteens and dormitories. They also say no to a limited number. The Student Office host Mark and Michelle who carry out activities such as workshops, company visits, conventions and the service notes that joins the battle to get different services exercises. Their list is opposed to the number of students. Rounding out the presentation George S. and Luke 's European University. Their intervention, mainly oriented to clarify the position the list and its history, addressing issues such as the right to study with a broader vision with proposals such as the unification of all the bodies to the Right to Education Marches on one institution. Greetings and thanks from the organizers of the meeting concluded that he wanted to make information in the round, particularly in view of the elections. The faces of interested and satisfied the "public" were a litmus test on the importance of meetings "superpartes" as of 7 May.